Games Weekly

Sziasztok! :) Jackmorf vagyok, videó játék fan :D. Másik érdeklődésem még az írás, így párosítva a kettőt megszületett ez a blog, amely a kortárs videó játékok értékeléséről, és egyéb kritikákról, hírekről, érdekességekről szól. Jó olvasást! :)

Friss topikok

Utolsó kommentek

Assassin's Creed III

2013.01.16. 12:23 Jackmorf

image.jpg

Szép napot.

No lássunk neki az első nemrég megjelent játék kritikájának. Az Assassin's Creed sorozat az elmúlt 6 év során a világ egyik legismertebb videójáték sagájává vált a Call of Duty, a Grand Theft Auto és a Need for Speed mellett. Az első rész még nem hozott hatalmas sikert, azonban a második rész már világhírnévre tett szert 2009-ben. Ez már nem volt monoton ami az első rész legnagyobb hibája volt, változatos, izgalmas küldetésszál szegezte a gamert a képernyő elé. Aztán következett a még ezt is felülmúló Brotherhood Róma hatalmas térképével, assassin guild rendszerével lenyűgüzte a játékos közösséget, úgy, hogy a készítőknek minimális 1 év állt rendelkezésükre elkészíteni. Rá még egy évre érkezett a Revelations, ami egy AC: Brotherhood volt Isztambulban. A leglaposabb rész az első óta. Tavaly ősszel pedig a III.-al címjelzett Assassin's Creed-et mindenki nagy várakozással várta, nagyjából be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, azonban csak egy alap AC szintet hozott, semmi extra amitől úgy ki kéne emelni. Na de essünk neki a részleteknek:

1. Új világ

Az új helyszínünk a korai Egyesült Államok, azaz a 13 első állam keleti partvidéke + Boston, New York. A vidék hatalmas ugyan, és állítólag ki is lehet használni, ám valójában ez maximum egy-két óra játékélmény és megunja az ember a monoton vadászatot, természetet, és inkább a függetlenségi háború érdekli. Néha előfordulnak kint is őrjáratok, ám azokban az elfutó dobos lemészárlásán kívül semmi szórakoztató nincs. Az igazi élet a városokban van, illetve a tanyádon - mert az is van assassin mestered, Achilles-nek hála - amennyiben volt elég türelmed a tanyás küldetéseket végigcsinálni és kismillió kereskedő kocsit elindítani, hogy beinduljon a gazdaság. A városokban a megszokott AC-s módon el lehet veszni órákra is csak őröket gyilkolászni.

2. Történet

A történet immár jóval szorosabban kapcsolódik a Templomosok törekvéseihez, ugyanis azok elküldik Haytham Kenway-t az új világba megalapítani az ottani központukat. Haytham magához veszi szárnysegédként Charles Lee-t, aki később fő ellensége lesz Rathonakédon barátunknak. (alias Connor) Az egyik fele a dolognak az amerikai függetlenségi háborúhoz kapcsolódik, lehetőségünk lesz részt venni harcokban, és egy híres csatában is, azonban nem ez a történet lényege, hanem az, hogy Desmond a jelenben megtalálja a kockákat amivel kinyithat egy kaput és megmentheti a világot az Armageddontól. (100%-ban klisémentes.) Ebben az Animus védjeggyel ellátott megszokott gépezet lesz a segítségünkre, amivel a génekben tárolt emlékeket idézik fel hőseink, azokat elemezve és azokból rájőve, hova vannak ezek a kockák elrejtve. Maga a történet érdekes meg izgalmas, de nagyon rövid. Meg se közelíti az eddigi Assassin's Creed történetszálait, gyorsan, tömören, minden időhúzás nélkül adagolja az adrenalint, így muszály csillapítanod magad és egyéb mellékküldiket csinálnod, hogy ne végezz a játékkal az első nap. Véleményem szerint ez igencsak gyenge megoldás, inkább a fő történetszálba kéne adagolni ésszerű mértékkel az előrehaladást, úgy, hogy ne tegyük egymás mellé az összes izgalmas részt, ugyanis így azok elvesztik adrenalinfaktorukat, míg ha szépen felkészítenék a játékost azokra, sokkal izgalmasabbnak és érdekesebbnek találná őket. 

3. Főszereplő

Történetünk közepe ezúttal Rathonakédon lesz, aki Haytham és egy indiánlány fia. Bennszülött faluban nevelkedett, és sokkal több köze van hozzájuk mint a fehéremberekhez. Így maradok a Rathonakédon-nál, úgy is többször fogják így szólítani, egy kezemen meg tudom számolni hányszor hallottam hogy Connor. Hősünk még gyerekként találkozik Charles Lee-vel, aki később leégeti a faluját, ezért bosszút esküszik, fogja az almát, belép a nexusba, kiosztják h mit kell csinálni és innentől mindenki tudja a történet kimenetelét. Sokat nem cifráztak rajta, minden kiszámítható, bár ez lehet annak is a sara, hogy ezt a kort sokkal jobban ismerjük mint a Borgiák uralkodásának idejét, sőt ez az eddigi legvalósághűbb Assassin's Creed, úgyhogy senkinek nem fogok spoilert mondani, hogy a végén az lesz amire számítotok, igen. Rathonakédon személyisége sem egy különösebben egyedi karakter, bármelyik Tolkien könyvben elmenne, fiatal, alternatív gondolkodású, tisztességes, ügyes harcos, stb. 

4. Technika

Na beszéljünk kicsit a technikai részével a dolognak. Továbbfejlesztették végre valahára a mászás rendszert, azonban még mindíg vannak benne csiszolgatni valók, pl, hogy miért ugrik az erkélyről a szemben lévő ház falának és nem simán a földre, de hát ezt már megszokhattuk az AC-kban. Különösebb technikai gondok ezen kívül nincsenek, a harcrendszer kitapasztalható, jobb mint az eddigi részekben, bár még mindíg furcsán hat, amikor az ellen társai végignézik ahogy azzal meglehetősen lassan végzel. Bugot egy szemet nem találtam, Ubisofték hozták a formájukat, hibátlan a technikai megvalósítás.

A bejegyzés trackback címe:

https://gamesweekly.blog.hu/api/trackback/id/tr605021171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása